Aftellen...

1 januari 2008 - Deventer, Nederland

Het nieuwe jaar is ingeknald en voor mij is het echte aftellen nu begonnen! Als straks iedereen weer in de sleur zit, en ik zelf ook bijna, dan piep ik lekker tussen uit voor 4,5 week! Stiekum komt er bij die gedachte wel een dikke glimlach op mijn gezicht.

Afgelopen anderhalve week heb ik lekker vrij gehad. Daar was ik aan toe zeg! Even niets hoeven doen. Geen scriptie schrijven of nog even je project finishen, maar echt vrij voor het eerst sinds? Was best wel even wennen, want het voelt wel raar om zo inproductief te zijn. Bijna fout. Maar gelukkig waren er nog wel een paar dingen waar ik mee bezig kon zijn. Zo heb ik samen met mijn familie een werelds kerstdiner in elkaar gezet en opgegeten, lekker en overigens ook erg gezellig.

Daarna nog bezoek gehad van verschillende vrienden die mijn huisje kwamen bekijken. Lekker weer even gekletst over het vak en het werk met een ex-studiegenootje. En over de drang die er is om niet de gebaande wegen te volgen en of dit misschien te maken heeft met wat we geleerd hebben in onze opleiding, in combinatie met onze persoonlijkheid? Anyway, feit is dat de kriebels er zijn en dat er wat mee moet gebeuren! Dat is voor mij in 2008 meer dan een goed voornemen!