De laatste Loodjes...

11 januari 2008 - Deventer, Nederland

Wegen het zwaarst...

Nu weet ik ook hoe dat voelt...je laatste werkweek en dag voordat je op vakantie gaat...

Werd toch bijna mijn ontwerp voor een speelplek niet uitgevoerd omdat een paar opstandige kids  op de barricade gingen, maar gelukkig kon mijn tekening en de kindvriendelijke uitleg van Ymke ze toch overtuigen dat het allemaal veel leuker wordt en ging de sloopactie gelukkig gewoon door. Ik ben nu natuurlijk erg benieuwd hoe de speelplek er na mijn vakantie uit zal zien, vooral het blauwe kunstgras lijkt mij erg cool!

Goed het werk is nu afgesloten, nu nog even mijn tas definitief inpakken (en mijzelf kennende betekent dat dan 3 x alles in-en uitpakken), zaterdag nog even mijn haarkleur updaten en afscheid nemen van mijn ouders en dan zondag aan het einde van de dag richting Delft. Want Deventer heeft helaas nog steeds geen nachtelijke verbinding met Schiphol :-( (wanneer komt die? want dan hoort Deventer tenminste ook gewoon bij de randstad :-D )

Het vliegtuig vertrekt, maandagochtend om 7.20 vanaf Schiphol, en komt na een tussenstop in Zurich om 22.30, Indiase tijd, in Mumbai aan. Het is dan in Nederland 18.00 uur; het tijdsverschil tussen India en Nederland is dus 4,30 uur.

Het plan voor de 1e week is dan om eerst 3 nachten in het hotel van de conferentie te blijven, die op woensdag en donderdag is. Voor Derk-Jan working time en voor mij uhm....relaxen en misschien alvast een dagje Mumbai of het natuurpark in het noorden van Mumbai!

Vervolgens zullen we donderdagmiddag een ander hotel zoeken, dat beter betaalbaar is en van daaruit Mumbai verkennen. Zondag en maandag staat een trip gepland per trein naar Nasik, een bedevaartsoord ten Noord-Oosten van Mumbai. Dinsdagavond de 23e vertrekt Derk-Jan weer naar Nederland en kan ik mijn eigen weg vervolgen. Daarover heb ik momenteel nog meerdere gedachten, dus dat laat ik nog maar even op me af komen. Ik verwacht in de eerste week wel tips te krijgen waar ik beslist wel en niet heen moet gaan en wellicht is het ook leuk om nog een paar dagen in Mumbai te blijven om nog wat landschapsarchitectonische projecten verder uit te diepen.

Ik vindt het leuk dat er zoveel interesse is om mijn verhalen te volgen..betekent nu dus ook wel dat ik af en toe wat moet gaan schrijven :-D. Maar ik vindt het natuurlijk ook leuk om jullie reacties te lezen! Dat kan uiteraard bij de reacties of je kan mij een mailtje sturen [email protected]

Oke...tot blogs in India!

Groetjes Marloes

P.s. voor de geintereseerden onder jullie, is hier nog een linkje naar de conferentie: ttp://www.aviationindustrygroup.com/index.cfm?pg=268&archive=false&offset=1

en het bedrijf van Derk-Jan: http://www.aels.nl/

1. Margo:
    12 januari 2008
    Hee Marloes!

Erg leuk om jou gedachten en plannen van de laatste tijd te lezen. Gek dat ik die nu helemaal niet mee maak... we zijn nu echt lekker ons eigen ding aan het doen, is goed voor ons!

Al kijk ik er ook erg naar uit om weer lekker bij te kletsen als we allebei weer terug zijn! Houd het eerste weekend dat je terug bent maar vrij, want ik ben eerder terug dan jij...

Liefs van Margo
  2. Margo:
    12 januari 2008
    Enne natuurlijk heeeel veel plezier in India!!!!