Goa is Good!

28 januari 2008 - Benaulim, India

Hallo Allemaal!

Hier dan weer even een update! Ik ben veilig aangekomen in Madgoan-Goa. De trein (AC-3 sleeper class) was very good. Er waren leuke andere backpackers in my coach en we hebben leuke gesprekken gehad. En ik heb zelfs nog een flink aantal uur geslapen, tegen mijn verwachting in. Ook een erg lekker ontbijt gehad..so put me on a train in India...I'm fine! (I'll have to when I go to Delhi..25 h :-S)

Na aankomst in Madgoan, donderdag om 12.00 uur, (dus 12 h @ de trein + vertraging) eerst informatie gevraagd bij de tourist information. Een aardige man hielp me met van alles en nog wat, en in elk geval heeft hij me een goede plek geregeld om te overnachten. Maar uiteindelijk werd het me allemaal te langdradig en ik had nog geen lunch gehad, dus heb ik het maar vriendelijk afgekapt, en gezegd dat ik nog wel een keer terug kwam om mijn treinticket te boeken etc. En ben dus naar Benaulim Beach gegaan, wat uiteindelijk het rustigste strand is, in tegenstelling tot Palolelum, waar ik eerst heen wilde.

De sfeer is hier anders...ik kon nu eerst rustig mijn tas uitpakken, mezelf opfrissen en daarna alles laten registreren. De mensen zijn ook veel vriendelijker hier, dus dat gaf me meteen een beter gevoel. Het is een kwartiertje lopen naar het strand en ik heb daar heerlijk gegeten, bij 'Pedro's" . Goa was een portugese kolonie, dus alles is heeft hier een portugese titel. Vrijdag heb ik niet zoveel gedaan, vooral lang geslapen en uitgerust want ik was echt moe. Verder heb ik me een beetje druk zitten maken, waar ik naar toe moest gaan na deze plek, maar daar kwam ik nog niet uit. Dus tegen de avond had ik besloten dat ik dat maar even lost moest laten voor twee dagen. S avonds ging ik in mijn eentje uit eten, maar het duurde niet lang voor een stel jolige engelse voorbij kwamen en zij vroegen mij aan hun tafel. Het was een gemengd gezelschap, van jong tot oud, maar allemaal met hun eigen verhaal en reiservaringen, dus erg leuk om daar mee te praten en ook mijn ervaringen te delen. Zij nodigden me uit om de volgende middag bij het afscheidsdinetje van Richard te zijn, dat door een bekende Belgische TV-Kok (alan) gemaakt zou worden.

Dus zodoende heb ik zaterdag heerlijk scampi's gemaakt en nog meer bijzondere mensen leren kennen. Ook heb ik veel goede tips gekregen over waar ik naartoe moet gaan en voelt het nu ook wat realistischer dan wat ik eerst allemaal in mijn hoofd had. Ik heb verder wat in zee gesplashed..echt zwemmen lukt niet want de stroming is erg sterk, dus ik durf niet ver weg te gaan. En natuurlijk ben ik al een lekker kleurtje aan het pakken...hehe..eindelijk! Hier kan ik dus ook wel rustig in bikini op een strandstoel zitten, zonder dat mijn t... van me afgekeken worden :-D in tegendeel tot Mumbai waar een shirtje al te weinig was... En vanochtend ben ik om 8 uur dolfijnen wezen spotten....heb er wel wat gezien, maar het was niet zo dat je ermee kon zwemmen of dat ze even mooi uit het water kwamen...maar goed, het was toch leuk om gedaan te hebben.

Vanavond gaan we opnieuw met "de groep"  uit eten. Een aantal mensen van die groep komen er al meerdere jaren, dus die kennen ook de Indiers persoonlijk...zo is er een man die 18 internationale talen spreekt! En hij wist zelfs waar Deventer lag! Erg leuke dingen dus...

Maar goed, Goa is bijna on-indisch, en alhoewel ik ook relaxen verdient heb, wil ik toch wel meer zien. Daarom wil ik morgen treintickets boeken naar Hampi. De trein vertrekt dinsdag en ik ga dan op zaterdag terug. Het is een ruine van een oude stad en moet erg bijzonder zijn. Ook is daar een olifant die zegent...eindelijk mijn 1e olfiant! Daarna wil ik nog 2 nachten terug naar Benaulim beach, maar dan naar een Coco hut: in slaap vallen met zeegeruis. Vervolgens zal ik toch echt richting het noorden moeten gaan reizen, want dan heb ik nog maar anderhalve week...

Hier nog een link naar de site van Alain en jakobien over het etentje: http://www.nopasaran.be/nopasaran/Sabbatical_Blog/Artikelen/2008/1/26_Table_d%E2%80%99Alain_%C3%A0_la_plage_(door_Jakobien).html

1. Derk-JAn:
    27 januari 2008
    Heee!
    Vet een olifant, die andere olifanten zijn heelhuids aangekomen. Goed te horen dat het allemaal goed gaat en dat je geniet. Zie uit naar nog meer verhalen en foto's. Als ik dit allemaal zie en lees dan vind ik het toch jammer dat ik er niet meer ben.

Gr DJ
  2. Anneke:
    27 januari 2008
    Hoi Marloes,

Het klinkt heel goed je verhaal en je komt leuke mensen tegen,die je goede tips geven,heel belangrijk!
    Geniet ze verder,
    An en Rien.
  3. Ymke:
    28 januari 2008
    Ha Marloes,

Leuk om zo je reisverhalen te lezen. Volgens mij heb je het aardig naar je zin. Wel een lef hoor, helemaal alleen!! Geniet er lekker van en tot over een paar weken in het Hilversumse (wat een cultuurshock zal dat zijn...;))
    Groetjes
    Ymke
  4. pa en ma:
    29 januari 2008
    Hallo Marloes.
    Toen jij belde, wilden we net een bericht sturen heel toevallig.
    Je had veel beschreven in de laatste mail en wat ’n prachtige foto’s ! en ook dat fantastische weer. Hier gaat het misschien nog “winteren”. Nu is het erg saai, maar de tuin staat wel vol met crocussen en sneeuwklokjes.
    Gisteren ben ik nog even op jouw kamer geweest, daar was alles in orde.
    Nou, over Oma heb je net gehoord, ‘t is de bedoeling dat ze nu z.s.m. naar ‘n verpleeghuis gaat waar ze goede verzorging krijgt.
    De tijd dat je weg bent gaat erg snel- voor jou hopelijk niet
    Met ons gaat het verder goed. We zien uit naar nieuwe belevenissen. Geniet maar en groeten van ons.