indiaas ziekenhuis

10 januari 2009 - Hyderabad, India

Dit keer in het nederlands, want ik heb niet de energie om in het engels te schrijven. Na het verkeerd eten (waarschijnlijk) heb ik afgelopen donderdag voor de 3e keer een diarree aanval gehad. Om de een of andere rede ging het uitdrogen dit keer zo snel dat ik niets meer kon, behalve liggen en naar de wc kruipen. Heb uiteindelijk de receptie weten te bereiken en gelukkig heb ik een erg goed hotel en ze hebben me naar het hostpital om de hoek gebracht. Daar hebben ze me gelijk aan een infuus gelegd en alles getest. Het is een standaard geval maar het voelde behoorlijk klote en ik voelde me vooral erg alleen. Heb dan ook wel even wat liggen janken. Ze hebben me er ook een nachtje (op de ic) gehouden, omdat ik nog niet in staat was mezelf te verplaatsen. Gezellig bij allemaal andere mensen die natuurlijk veel zieker waren. Het is maar goed dat ik geen dokter ben geworden want ik heb me vaak omgedraaid, kon het niet echt aanzien al die behandelingen. Zelf piep ik al bij een paar prikjes..(heb het daar zo mee gehad) en tot overmaat wilden ze het infuus nog in de andere hand gaan steken ook...dat heb ik geweigerd, maar ja als je niet eet kan er ook geen antibioticum in. Dus toen moest ik wel gaan eten. Gelukkig bleef dat wel enigzins binnen en mocht ik de antibiotica in pilvorm gaan nemen.

Nja..contacten hier hebben me verzekerd dat dit een van de beste hospitals in de stad was...maar vergeleken met nederland...toch een behoorlijk krakkemikkige oude boel. (alhoewel het oude deventer ziekenhuis vorig jaar ook niet heel prettig was).

Gelukkig had ik een contact via een indier uit nederland van wie de zus (chitra) hier woont, zij heeft me dan ook eten en drinken en wat te lezen gebracht en even wat verder doorgevraagd, want het engels hier is ook niet altijd even goed. Dus dat was wel heel prettig. Gisterenavond hebben ze me ontslagen..ook op z'n indiaas natuurlijk ; hele papierhandel, heen en weer..daar wordt je ook niet echt beter van..en ik moest blijven, dus nu heeft chitra ook de rekeningnog voorgeschoten...Ik vindt dat allemaal wel erg bijzonder hoe ze dat zo allemaal even doen voor je...geen idee hoe je ik haar daar ooit voor kan bedanken..wat dat betreft kunnen we nog wel wat leren in NL van de gastvrijheid hier.

Goed nu ben ik dus even op pad gegaan voor een kleine wandeling naar het internet cafe om de hoek, en mijn telefoon weer opladen. btw; iedereen die me belt, daar betaal ik ook nog eens voor, dus het gaat erg hard met mijn beltegoed, dus ik wil jullie verzoeken om te smsen of het hotel te bellen; 009140 27845965. Ze kunnen doorverbinden naar mijn kamer. (ook de sos-->pa/ma/reinoud?)

Goed vanavond zou ik dus naar cochin vliegen, dat heb ik gecancelled. Ik ga eerst beter worden (die antibiotica moet aanslaan en ik moet mijn eetlust terugkrijgen, en dan zie ik wel verder wat ik ga doen. Op dit moment ben ik erg blij dat ik in het wat rustigere secunderabad zit en niet dat toeristische gejengel aan mijn kop heb. Ik moet er ook echt even niet meer aan denken te moeten hasslen enzo...En desnoods ga ik maar een weekje eerder naar huis, want het is te kort om nog voor een weekje richting het zuiden te gaan. maar goed dat zoeken we later nog wel uit...

Ik ga weer terug mn bed in!

Groetjes marloes

1. Anke:
    Hoi Marloes,

Wat erg voor je zeg, dat je zo ziek bent geworden! Ik kan me wel voorstellen dat je je dan heel erg alleen voelt. Ik hoop echt voor je dat je nu snel weer aansterkt en nog wel kunt genieten van je laatste weken...Sterkte!

Groetjes Anke
  2. Anne Marie:
    He Marloes,

Schrok al toen ik het onderwerp van je blog in mn inbox zag. Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Ik snap dat je je op dat soort momenten heel erg alleen voelt. Sterk lekker aan en hopelijk nog een fijne vakantie!

liefs Anne Marie
  3. Jolanda:
    Hey Marloes,

Wat een ingrijpende gebeurtenissen allemaal zeg! Ik hoop dat je snel weer de energie bij elkaar hebt om te kunnen genieten van de laatste weken in India.

Liefs Jo
  4. geline:
    Hey Marloes,

Wat een vervelend verhaal zeg!
    Ik weet precies hoe het voelt zo'n infuus in je hand, heel vervelend!!
    Maar gelukkig hebben ze je weer weten op te lappen!
    Nou volgeende keer hoop ik een leuker verhaal te mogen lezen!
    Veel succes/ plezier/ geluk nog met je verdere ontdekkingen, en hopelijk vanaf nu geen buikgriep meer!

Tot snel ziens, groetjes Geline
  5. Sabrine:
    Marloes!

Dat is even schrikken zeg! Ik hoop dat je gauw weer opknapt en je ook weer wat fitter voelt. Ook hoop ik dat je nog wel kan genieten van het in India zijn je laatste week. Rust maar goed uit.

Groetjes,
    Sabrine
  6. Natascha:
    Hallo Marloes,

Ik sluit mij aan bij de voorgaande. Hopelijk knap je snel op en kan je nog een leuke afsluiting hebben van je vakantie.

Groetjes, Natascha
  7. Joost ostendorf:
    Hallo Marloes,

jee, tot nu toe waren je reisverhalen zo mooi.
    Maar gelukkig dat je al weer wat opknapt.
    Hopelijk helpt internet je zo om je wat minder eenzaam te voelen.

In elk geval heel veel sterkte en beterschap.
    (gebruik je ankertjes...)

hartelijke groet, Joost